Haber

Hatay Depremzedeler Derneği Kurucusu Deveci: “Aradan 7 Ay Geçmesine Rağmen Milli Eğitim Bakanlığı Uygun Okul Ortamını Sağlayamadı.

Hatay Depremzedeleri Derneği Girişimi, yarın başlayacak yeni eğitim-öğretim yılında Hatay’da yaşanan eğitim sorunlarına ilişkin açıklama yaptı. Hatay Depremzedeler Derneği Kurucusu Ekrem Deveci, “Deprem nedeniyle pek çok okul yıkıldı, hasar gördü ve eğitim veremez hale geldi. Deprem nedeniyle yıkılmayan, hafif hasar gören ve nisan ayında açılan okullara giremiyoruz. Eylül ayında başlayan yenileme çalışmaları. Orta hasarlı bazı okulların akıbeti hala belirsiz, bu binaların yıkılıp yıkılmayacağı veya güçlendirileceği belli değil ve muhataplar bile bu sorulara cevap veremiyor. Aradan 7 ay geçmesine rağmen Milli Eğitim Bakanlığı bu binalara bir çözüm geliştirememiş ve uygun okul ortamını sağlayamamıştır.Yıkım kararı alındığında okul toz, asbest ve moloz içinde bırakılmakta veya güçlendirme kararı alındığında okul yapılmış, şantiye. “Çocuklarımızı nasıl okula göndereceğiz? Bu sorunlar yaşanırken bazı sağlıklı okulların eğitime hazırlanması gerekiyor ama bu binalar başka kamu kurumları tarafından kullanıldığı için ne yazık ki eğitim verilemiyor” dedi.

Hatay Depremzedeleri Derneği Girişimi, yarın eğitim-öğretim yılının başlaması nedeniyle Hatay’da yaşanan eğitim sorunlarına ilişkin basın açıklaması yaptı. Derneğin kurucularından Ekrem Deveci şunları söyledi:

“HATAY’IN İMARINDA HERKESİN HATAY DEPREM DERNEĞİ’NE GÜÇ KATMASINA İHTİYACIMIZ VAR”

“13 medeniyete ev sahipliği yapmış, binlerce yıllık kadim bir geleneğe sahip güzel ülkemizi yeniden inşa etmek ve geleceğimize sahip çıkmak için inatla sesimizi birleştiriyoruz. Artık Hatay için bir derneğimiz var. Hatay caddesini yeniden inşa etmek için yola çıkıyoruz. Sokak mahalle, mahalle mahalle, mahalle mahalle.” . Buradayız ve gitmiyoruz. Geçmişten günümüze defalarca yıkılıp yeniden inşa edilen inatçı bir şehrin asi çocuklarının sesleri ülkenin sokaklarında dolaşmaya devam edecek. Hatay halkı olarak bir doğal afetin ilk anından bugüne nasıl büyük bir afete dönüştüğünü gördük, görüyor, yaşıyor ve hissediyoruz. Birçok sorun yaşarken kulaklarımızdadır. Aynı soru ortaya çıkıyor: Güzel ülkemizi yeniden inşa edebilmek için bundan sonra ne yapmalıyız? Zaman hepimize karşı. Çocuklarımızın, kendimizin ve şehrimizin geleceğini korumak için bir aradayız. Birbirimize derman olmayı, birbirimizin yaralarını iyileştirmeyi deneyimlediğimiz ilk günden bu yana, bu şehrin umuduna dair dilimiz; Hayatı yeniden hayal etme inancını bize vermekten asla vazgeçmediğimiz üç kelime; Hatay’ı yeniden inşa edelim. Hatay’ın yeniden imarında herkesin Hatay Depremzedeleri Derneği’ni güçlendirmesine ihtiyacımız var.

“ÖĞRENCİ, ÖĞRETMEN VE VELİ OLARAK ÇOK ENDİŞELİYİZ”

Depremin üzerinden 7 ay geçti. Ne yazık ki birçok alanda olduğu gibi eğitim alanında da sorunlar bitmek bir yana giderek artıyor. Öğrenciler, öğretmenler ve veliler olarak çok endişeliyiz. Derneğimizin kuruluşu sırasında yaptığımız mahalle toplantılarında en sık yaşadığımız sorunlardan biri eğitimdi. Pandemi döneminden bu yana eğitimde yaşanan sorunlar çocuklarımızın geleceği konusunda endişe duymamıza neden oluyor. Depremzedeler derneği olarak böylesine büyük bir sorun alanına ilişkin kurduğumuz eğitim komitesinin açıklamasını basın ve kamuoyuyla paylaşıyoruz. Mahalle toplantılarımızda insanların eğitimle ilgili yaşadığı sorunları sıraladığımızda sayfalarca sorunla karşılaşıyoruz. Bu sorunlar yumağı içinde en çok dikkat çeken ve en acil çözüm gerektiren konuları konuşacağız.

“ARADAN 7 AY SONRA BİLE MEB BU BİNALAR İÇİN ÇÖZÜM GELİŞTİREMİŞ VE UYGUN BİR OKUL ORTAMI SAĞLAMAMIŞTIR”

Deprem nedeniyle çok sayıda okul yıkıldı, hasar gördü ve eğitim veremez hale geldi. Eylül ayında başlayan tadilat nedeniyle yıkılmayan, hafif hasar gören ve nisan ayında açılan okullara giremiyoruz. Orta hasarlı bazı okulların akıbeti hala belirsiz, bu binaların yıkılıp yıkılmayacağı veya güçlendirilip güçlendirilmeyeceği belli değil, muhataplar bile bu sorulara cevap veremiyor. Aradan 7 ay geçmesine rağmen Milli Eğitim Bakanlığı bu binalara bir çözüm geliştirip uygun okul ortamını sağlayamadı. Okulun yıkılmasına karar verildiğinde çocuklarımızı toz, asbest, moloz içinde, güçlendirme kararı verildiğinde şantiyeye nasıl göndereceğiz? Bu sorunlar yaşanırken bazı sağlıklı okulların eğitime hazırlanması gerekiyor ancak bu binaların başka kamu kurumları tarafından kullanılması nedeniyle maalesef eğitim mümkün olamayacak.

“BÜTÜN ÖĞRENCİLER ÜCRETSİZ TAŞINMALIDIR”

Yıkılan okullar daha az hasarlı okullarla eşleştirildi. Bu nedenle öğrenciler işe alım alanı dışındaki okullarda okumak zorunda kalacaklar. Bu durum yeni okullara ulaşmada da yeni sorunlar yaratacaktır. Kentimizde ulaşım hâlâ büyük bir sorun. Minibüs, dolmuş gibi toplu taşıma araçlarının olmayışı çocukların mahallede okula gitmesini zorlaştırıyor. Deprem sonrası değişen yerleşim birimleriyle birlikte minibüs ve minibüs sınırlarının yeniden revize edilmesi gerekiyor. Deprem bölgesindeki ekonomik koşullar ve işsizlik göz önüne alındığında servis kiralamak ciddi bir yük taşıyor. Bu nedenlerden dolayı ayrım yapılmaksızın tüm öğrencilerin ücretsiz taşınması gerekmektedir.

“YIKILAN OKULLAR İKİNCİ DÖNEMDE YENİDEN İNŞA EDİLMELİ VE ÖĞRENCİLERİN ESKİ OKULLARINA DÖNMESİ SAĞLANMALIDIR”

Birçok okulda ikili eğitim gerekli olacaktır. Kış şartları göz önüne alındığında öğrenciler ya akşam saatlerinde okula gidecek ya da akşam saatlerinde okuldan döneceklerdir. Deprem bölgesindeki yıkımlar birçok alanın ıssız kalması nedeniyle güvenlik sorunlarına yol açacaktır. Çocukların bu süreçte güvenlik açısından herhangi bir sorun yaşamaması için gerekli tüm önlemler alınmalıdır. Yıkılan okullar ikinci döneme kadar yeniden yapılmalı ve öğrenciler eski okullarına dönebilmelidir. Bu bağlamda çocuklarımızın depremde güvenli bir okul ortamında eğitim sürecine girebilmeleri için yıkılan okulların yeniden inşa edilmesi, orta hasarlı okullara yönelik belirsizliğin hızla ortadan kaldırılması ve tüm okulların bir an önce eğitime hazır hale getirilmesi gerekmektedir. -geçirmez binalar. Ayrıca eğitime başlanacak okulların binası, konumu vb. Din dışı okullar için analizler yapılmalı ve farklı formüller geliştirilmelidir.

“BÜTÜN ÖĞRENCİLERE BİR YEMEK DAĞITILMASI GEREKLİ BİR DURUM OLUŞTURUYOR”

Evleri, işyerleri yıkılan ya da yerleşim ortamı uygun olmayan ailelerin ekonomik krizle yaşamlarını sürdürmeye çalıştığı bir dönemden geçerken, tüm öğrencilere bir öğün bedava yemek dağıtılması zorunluluğu ortaya çıkıyor. ayrımcılık yapmadan. Şehrimizde daha önce alınmayan önlemler nedeniyle yaşadığımız sıkıntılardan ders çıkarmak, okullarda olası depremlerde güvenli toplanma alanlarını belirlemek ve bilimsel öğretiler ışığında çocukları bu konuda bilgilendirmek gerekiyor. Depremin etkisiyle çocuklar, yetişkinler, ebeveynler, öğretmenler ve toplum dahil hepimiz ağır manevi yıkım yaşadık. Bu konuda bugüne kadar ne öğrencilere ne de öğretmenlere yeterli ve gerekli psikososyal desteğin sağlandığını söyleyemeyiz. Bu konunun acilen bilimsel sistemlerle çözülmesi gerekiyor.

“YALNIZ DEPREM BÖLGELERİ VE VAKIF ÜNİVERSİTELERİNDE DEĞİL TÜM ÜNİVERSİTELERDE ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNE EK KONTENJAN HAKLARI VERİLMELİDİR”

Bölgedeki koşullar, doğası gereği eşitsiz bir rekabet olan sınavlarda depremden etkilenen öğrenciler için daha zor bir ortam yaratıyor. Bu dezavantajlı durumların öğrenciler üzerindeki etkisini azaltmak amacıyla; Uzun yıllardır depremden etkilenen öğrencilere liseye geçişleri sırasında ek kontenjanlar açılmalıdır. Sadece deprem bölgesi ve vakıf üniversitelerinde değil, tüm üniversitelerde üniversite öğrencilerine ek kontenjan hakkı sağlanmalıdır. Öğrencilere kırtasiye ve kitap yardımı yapılmalı (lise ve üniversiteye hazırlık dahil). Eğitimin bir diğer ayağı da öğretmenlerdir. Öğretmenlerin asıl sorunu ve gündemi beyaz önlük değil, ulaşım, barınma ve sağlıklı ve güvenli bir ortamda eğitime devam etmektir. Dolayısıyla bu süreçte öğretmenlerin de ücretsiz taşınması kuraldır. Evi yıkılan/ağır hasar gören veya ilimize dışarıdan gelen öğretmenlerin barınma ve ulaşım sorunları hızla çözülmeli, öğretmenlerin sağlıklı bir ortamda yaşamaları ve barınmaları sağlanmalıdır. Deprem nedeniyle birçok öğretmen nakil talebinde bulunmak zorunda kaldı. Son olarak dün 4 il ve 2 ilçede görev yapan öğretmenler randevu isteyerek diğer illere gitti. Bu atamaların deprem bölgesindeki eğitimi etkilememesi için ihtiyaçlar dikkate alınarak acil öğretmen atamaları yapılmalıdır.

“BÖLGEDE EĞİTİM ÜCRETLİ ÖĞRETMENLERLE DEĞİL, ATAMALANAN ÖĞRETMENLERLE DEVAM ETTİRİLMELİ”

Yetkilileri uyarıyoruz: Bölgede eğitim ücretli öğretmenlerle değil, atanmış öğretmenlerle devam etmeli. Bu bağlamda öğretmenlerin ek ders karşılığında değil, takım halinde görevlendirilmesi esas olmalıdır. Tüm bu sorunları daha görünür kılmak için kolları sıvayıp taleplerimizi haykırıyoruz. Bu bağlamda mahallelerde taleplerimizi haykıracağımız bir çaba programıyla yolumuza devam ediyoruz. Bizler Hataylılar olarak Hatay’ın yeniden imarı için büyük bir ağ oluşturuyoruz. Her ne kadar kırılmış ve kırılmış olsak da heyecanlı ve umutluyuz. Ülkemizi ve geleceğimizi kendi ellerimizle yeniden büyütmenin yollarını bulmalıyız. O nedenle Hatay’ın yeniden imarında bu birlikteliğe güç katmanıza ihtiyacımız var.”

maltepe-ajans.xyz

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu
istanbul escort
istanbul escort
istanbul escort